Կայքը դեռ գտնվում է փորձարկման փուլում։
The site is still under testing.

Օգնելու ենք ծնողներին՝ պաշտպանելու իրենց երեխաներին թվային սարքերի ավելորդ օգտագործումից

Օգնելու ենք ծնողներին՝ պաշտպանելու իրենց երեխաներին թվային սարքերի ավելորդ օգտագործումից

Վաղը քննարկելու ենք և օրակարգային թեմա ենք դարձնելու «Թվային հիգիենա, գաջեթներ, կախվածություն. Հոգեբանական և ախտաբանական ազդեցությունը մանկական և դեռահասային տարիքում» թեման։

Գուցե լսել եք անանուն մեջբերումը «Բոլորն էլ գիտեն, թե ինչպես երեխաներ մեծացնել, բացառությամբ նրանց, ովքեր ունեն»:. Այսպիսով, եթե դուք ունեք երեխաներ, ապա փորձեք ապացուցել հակառակը և Ձեր երեխաներին պաշտպանեք թվային սարքերի ավելորդ օգտագործումից:

Հնարավորինս ավելացրեք կենդանի շփումը ընտանիքում և թույլ մի տվեք, որ ձեր երեխան դառնա թվային դեմենցիայի զոհ:

Եվ այսպես, «Թվային հիգիենա, գաջեթներ, կախվածություն. Հոգեբանական և ախտաբանական ազդեցությունը մանկական և դեռահասային տարիքում: Սեռական դաստիարակություն» թեմայով կրեդիտավորված համաժողովը բժշկական բուհում կմեկնարկի վաղը` մարտի 20-ին, ժամը 13:00-ին, Կարմիր դահլիճում:

Գաղտնիք չէ, որ թվային սարքերի ստեղծումից ի վեր սկիզբ է դրվել մի նոր ժամանակաշրջանի, երբ առավել դյուրին է դարձել հաղորդակցվելը, տեղեկատվության փոխանցումը, նոր տեղեկատվության հասանելիությունը, և ընդհանուր առմամբ մարդու կենսակերպը կտրուկ հեղաշրջվել է: Այս շրջանում ձևավորվել է մի նոր սերունդ՝ Z սերունդը, որը անվանում են նաև Gen Z կամ Zoomers, կազմված՝ 1997 թվականից հետո ծնված երիտասարդներից և երեխաներից: Այս երիտասարդները մեծացել են տեխնոլոգիայով շրջապատված, բայց այն, թե ինչպես են նրանք օգտագործում թվային տեխնոլոգիաները հաճախ անհասկանալի և անընդունելի է ավելի ավագ սերնդի համար, ինչը երբեմն հանդիսանում է սերունդների բախման շարժառիթ, այսպես կոչված “հայրերի և որդիների խնդիր” մեր օրերում:

Թվային վարքագծի հետ կապված առողջական խնդիրները չեն սահմանափակվում միայն խաղային խանգարումներով, այլ առաջ են բերում տարբեր առողջական խնդիրներ՝ տեսողական, հենաշարժական, հոգենյարդաբանական և այլն (2014թ. ԱՀԿ): Այսօր երեխաների գրեթե 75%-ը ննջասենյակներում օգտագործում է թվային սարքեր: Մինչդեռ, թվային տեխնոլոգիայի չափից ավելի օգտագործման հետևանքով առաջանում են նոր վտանգներ՝ խանգարվում է մտավոր և ֆիզիկական զարգացումը, առաջանում է տագնապի, անհանգստության զգացում, սովորելու և քնի, սեռական դաստիարակության և վարքագծի խանգարումներ: Թվային սարքերի գերօգտագործումը նյարդաբանական առումով գրեթե նույնն է, ինչ “թվային թմրանյութի” կիրառումը:

Վերջին տարիներին առողջապահական կազմակերպությունները սահմանում են էկրանային ժամանակի նորմեր և ուղեցույցներ երեխաների և դեռահասների համար, և այդ ուղեցույցները շարունակում են զարգանալ՝ հետազոտությունների և տեխնոլոգիական առաջընթացի հետ մեկտեղ:

Ամերիկյան մանկաբուժության ակադեմիան (AAP), օրինակ, առաջին անգամ ուղեցույցներ է հրապարակել երեխաների համար թվային տեխնոլոգիաների օգտագործման վերաբերյալ 1999 թվականին՝ խորհուրդ տալով 2 տարեկանից բարձր երեխաներին օրական ոչ ավելի, քան 2 ժամ էկրանին նայել, իսկ մինչև 2 տարեկան երեխաներին՝ միայն վիդեո զրույցի համար: Այս ուղեցույցները թարմացվել են 2016 թվականին՝ ընդգծելով որակյալ բովանդակության և ծնողների ներգրավվածության կարևորությունը, չկենտրոնանալով բացառապես ժամանակային սահմանափակումների վրա։ 6 տարեկան և ավելի բարձր տարիքի երեխաների համար ԱՄՆ Մանկաբույժների Ակադեմիան խորհուրդ է տալիս մշտապես սահմանափակումներ դնել մեդիա օգտագործելու ժամանակի վրա և համոզվել, որ էկրանի ժամանակը չի խանգարում բավարար քնին, ֆիզիկական ակտիվությանը և առողջությանը:

5-ից 17 տարեկան երեխաներին և դեռահասներին ԱՀԿ-ն խորհուրդ է տալիս օրական առնվազն 60 րոպե չափավոր և ինտենսիվ ֆիզիկական գործունեություն ծավալել և սահմանափակել նստակյաց էկրանի ժամանակը, ներառյալ հեռուստացույց դիտելը, համակարգչային խաղեր խաղալը և սմարթֆոններ ու այլ էլեկտրոնային սարքեր օգտագործելը:

Ռուսաստանի առողջապահության նախարարության կողմից մշակված սանիտարական նորմերի համաձայն դպրոցականների էկրանային ժամանակը սահմանափակվում է տարրական դպրոցում մինչև 15 րոպե, միջին դպրոցում` 20-25 րոպե, ավագ դպրոցում` առաջին դասին մինչև 30րոպե, 2րդ դասին մինչև 25 րոպե տևողությամբ։

ՀՀ-ում, ըստ առողջապահության նախարարի հրամանի, երեխաների և դեռահասների համար սահմանափակումները վերաբերում են դասերի (պարապմունքների) ժամանակ էլեկտրոնային հաշվիչ մեքենաներով անմիջական աշխատանքի տևողությանը սահմանվել է 6 տարեկան սովորողների համար՝ 10 րոպե, իսկ 15-18 տարեկան սովորողների համար` 20-30 րոպե:

Առանձին հետազոտություններ փաստում են, որ 2019-ից 2021 թվականների ընթացքում օրական միջին էկրանային ժամանակը դեռահասների շրջանում 4:44 ժամից հասել է 5:33-ի, իսկ պատանիների շրջանում՝ 7:22-ից 8:39-ի, սա առավելագույն աճն է, որը գրեթե կրկնակի գերազանցում է նախորդ չորս տարիների ցուցանիշները: