Կայքը դեռ գտնվում է փորձարկման փուլում։
The site is still under testing.

Հանրային առողջության կարևորագույն հիմնախնդիրը՝ ճանապարհատրանսպորտային պատահարները, դեռևս չեն ստացել համարժեք արձագանք

Հանրային առողջության կարևորագույն հիմնախնդիրը՝ ճանապարհատրանսպորտային պատահարները, դեռևս չեն ստացել համարժեք արձագանք

Երեկ տեղի ունեցած ողբերգությունը հերթական ահազանգն է առ այն, որ հանրային առողջության կարևորագույն հիմնախնդիրը՝ ճանապարհատրանսպորտային պատահարները, դեռևս չեն ստացել համարժեք արձագանք:

Առողջապահության համաշխարհային կազմակերպության կողմից 2022թ. հունիսին հրապարակված վիճակագրական տվյալների համաձայն՝ ճանապարհատրանսպորտային պատահարներն ամբողջ աշխարհում հանդիսանում են տարեկան 1,3 միլիոն մարդու մահվան պատճառ, ևս 20-50 միլիոն մարդ ստանում է ոչ մահացու վնասվածքներ, իսկ տուժածներից շատերն արդյունքում ձեռք են բերում տարբեր աստիճանի հաշմանդամություն:

Աշխարհում ճանապարհատրանսպորտային պատահարներից մահացության դեպքերի 93%-ը հանդիպում է ցածր և միջին եկամուտ ունեցող երկրնում, որտեղ բավարար չեն վերջինների նվազեցմանն ուղղված համալիր ծրագրերը: Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների հետևանքով առաջացած վնասվածքները 5-29 տարեկան երեխաների և երիտասարդների մահվան հիմնական պատճառն են:

Ըստ միջազգային տվյալների՝ երիտասարդ տղամարդիկ ավելի հաճախ են տուժում վթարներից, քան կանայք: Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների բոլոր մահերի մոտ 3/4-ը (73%) տեղի է ունենում 25 տարեկանից ցածր երիտասարդ տղամարդկանց շրջանում: Համաձայն վերլուծության՝ երիտասարդ տղամարդիկ ճանապարհատրանսպորտային պատահարների զոհ են դառնում գրեթե 3 անգամ ավելի, քան երիտասարդ կանայք:

Ճանապարհատրանսպորտային վնասվածքները զգալի տնտեսական վնասներ են պատճառում անհատներին, ընտանիքներին և պետություններին: Մասնավորապես, կորուստները կարող են կազմել համախառն ներքին արդյունքի 3%-ը, որը Հայաստանի համար կարող է լինել մինչև շուրջ 210 մլրդ դրամ տարեկան՝ նշանակալիորեն գերազանցելով 2021 թվականին պետական բյուջեից առողջապահությանը կամ կրթությանը հատկացված ֆինանսական միջոցները:

Վերոնշյալ կորուստներն առաջանում են բուժման ծախսերից, արտադրողականության նվազման կամ կորստի հետևանքով, ինչպես նաև ընտանիքի անդամների համար՝ տուժածներին խնամելու նպատակով աշխատանքի կամ ուսման չհաճախելու պատճառով:

Վիճակագրական կոմիտեի տվյալների համաձայն` վերջին հինգ տարվա ընթացքում ճանապարհատրանսպորտային պատահարների թիվն աճել է 30%-ով` 2021 թվականին կազմելով 4604: Վթարների առավելագույն ցուցանիշը գրանցվել է 2019 թվականին՝ 4799:

Հարկ է նշել, որ կայուն աճի միտում ունի պատահարների թիվը, որոնք գրանցվել են վարորդների կողմից ճանապարհային երթևեկության կանոնների խախտման հետևանքով. դրանց թիվը կազմել է 3973՝ առավելագույն ցուցանիշը վերջին հինգ տարվա ընթացքում:

Վերոնշյալի հետ մեկտեղ էապես ավելացել է պատահարներից զոհվածների և վիրավորվածների թիվը: Այսպես, եթե 2017թ. եղել է 279 զոհ, ապա 2021թ.` արդեն 368 կամ 30%-ով ավելի, ընդ որում` զոհերի թիվը գերազանցել է նաև 2019թ. ցուցանիշը: Նույն ժամանակահատվածում ճանապարհատրանսպորտային պատահարներից վիրավորել է 6699 մարդ, որը 29%-ով գերազանցում է 2017թ. տվյալները:

Ընթացիկ տարվա հունվար-հունիս ամիսներին գրանցվել է 1896 ճանապարհատրանսպորտային պատահար, որի հետևանքով տուժել է 2820 քաղաքացի, այդ թվում` 138-ը` մահվան ելքով:

Երևանում, ինչպես նաև ՀՀ մարզերում, տեղի ունեցող պատահարների հետևանքով տուժած քաղաքացիներին բժշկական օգնություն և սպասարկում են ցուցաբերում նաև ԵՊԲՀ համալսարանական «Մուրացան» և «Հերացի» թիվ 1 հիվանդանոցային համալիրները: «Հերացի» թիվ 1 հիվանդանոցային համալիրը 2021թ. բուժօգնություն է ցուցաբերել ճանապարհատրանսպորտային պատահարներից տուժած 740 քաղաքացու, իսկ 2022թ. հունվար-հունիս ամիսներին՝ 358: «Մուրացան» հիվանդանոցային համալիրը նույն ժամանակահատվածում սպասարկել է համապատասխանաբար 22 (որից 17-ը` մինչև 18 տարեկան), 13 քաղաքացու (որից 10-ը` մինչև 18 տարեկան):

Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների և դրա հետևանքով առաջացած մահացության ու հաշմանդամության շարունակվող հիմնախնդիրը պահանջում է նորարարական մոտեցումների կիրառում, որոնց հիմքում պետք է լինի մարդկանց կողմից խնդրի արդիականության գիտակցումը, որն էլ, իր հերթին, կնպաստի ինչպես անհատների, այնպես էլ պատասխանատուների վարքագծային փոփոխությանը: