Կայքը դեռ գտնվում է փորձարկման փուլում։
The site is still under testing.

Մրցունակ ապագա բժիշկները նպաստում են բուհի միջազգայնացմանը

Մրցունակ ապագա բժիշկները նպաստում են բուհի միջազգայնացմանը

Ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետը ԵՊԲՀ ամենաշատ ուսանող ունեցող ֆակուլտետն է, որը շարունակում է աչքի ընկնել իր գրավչությամբ: Ֆակուլտետում սովորում է ավելի քան 3000 հայ և արտասահմանցի ուսանող: Շրջանավարտները 6 տարի տևողությամբ անընդհատ ինտեգրված ուսուցումն ավարտելուց հետո ստանում են «բուժական գործ» մասնագիտությամբ բժշկի որակավորում: Ֆակուլտետի համար շարունակում է գերխնդիր լինել մրցունակ և որակյալ կադրերի պատրաստումը:

Ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետի փոխդեկան, ախտաֆիզիոլոգիայի ամբիոնի դոցենտ, կրթության որակի գնահատման և բարելավման հարցերով խորհրդական Արտեմ Գրիգորյանի հետ զրուցել ենք ֆակուլտետի աշխատանքի, ձեռքբերումների, ինչպես նաև բուհում կրթական որակի գնահատման ու ապահովման մասին:

-Ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետը վերակազմավորվել է 20 տարի առաջ և համարվում է գրեթե 100-ամյա պատմություն ունեցող բուժական ֆակուլտետի իրավահաջորդը: Զարգացման ինչպիսի՞ ճանապարհ է անցել ֆակուլտետը, որո՞նք են ամենակարևոր ձեռքբերումները:

-Ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետը մեր համալսարանի առաջատարն է՝ ֆլագմանը, և երբ խոսվում է ԵՊԲՀ-ի մասին, առաջին հերթին պատկերացնում ենք այս ֆակուլտետը:

20 տարի առաջ կար բուժական ֆակուլտետ, և զուգահեռ գործում էին մանկաբուժական և բժշկականխարգելման կամ սանիտարահիգիենիկ ֆակուլտետները: Միջազգային ընդհանուր անվանակարգին համահունչ դարձնելու համար որոշվեց, որ բոլորը միավորվեն ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետի շուրջ:

Բուժական գործի հիմնական մասնագիտություններ ստանալու համար պետք է այս ֆակուլտետում 6 տարի տևողությամբ ուսումանական գործընթաց անցնել, որից հետո շրջանավարտը կարողանում է ընտրել հիմնական մասնագիտությունը: Բուժող բժիշկ աշխատելուց բացի, մի մասը կարող են դառնալ տեսաբաններ, գիտնականներ, մյուս մասը՝ ընտրել մանկաբուժությունը կամ կանխարգելիչ բժշկությունը: Ընդհանուր բժշկության  ֆակուլտետը համահունչ է աշխարհի մյուս բժշկական բուհերի համանուն ֆակուլտետների հետ:

-Ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետ դիմորդների պակաս չի ունենում: Ինչպե՞ս են ընտրում այս ֆակուլտետը և ովքե՞ր են հնարավորություն ունենում սովորել:

-Եթե ուզում են բժիշկ դառնալ, ԵՊԲՀ դիմելիս առաջինն ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետն են դիտարկում: Ընդունվում են այն մարդիկ, ովքեր մանկուց երազել են բժիշկ դառնալ (կամ ուսանողի ծնողներն են նման երազանք ունեցել): Գրավչությունը շատ մեծ է, և եթե համեմատենք այլ ֆակուլտետների հետ, այստեղ սովորող, ինչպես տեղացի, այնպես էլ արտասահմանցի ուսանողների թիվը ևս մեծ է:

-Կրթական գործընթացը, կարելի է ասել, զարգացող օրգանիզմ է, որո՞նք են լուծում պահանջող հարցերն ու առաջնահերթությունները:

-Ավանդաբար ասվում է, որ մեր բուհն ավելի շատ տեսական գիտելիքներ է տալիս: Դա ինչպես համալսարանի, այնպես էլ ֆակուլտետի գլխավոր խնդիրներից է: Սակայն պետք է շեշտել, որ խնդիր է դրված բարելավել մեր ուսանողների գործնական հմտությունները, այդ թվում շարունակ ընդլայնելով մեր սիմուլյացիոն կենտրոնի հնարավորությունները, այն ավելի լայն օգտագործել գործնական հմտությունների բաղադրիչը բարելավելու համար: Ընդհանուր բժշկության ֆակուլտետի բուժական գործով զբաղվողների համար սիմուլյացիոն կենտրոնի ստեղծումը միտված է ապագա բժիշկների գործնական հմտություններն այն մակարդակի հասցնել, որ բուհի շրջանավարտները պատրաստ լինեն աշխատել որպես պրակտիկ բժիշկ:

Կարող ենք ասել, որ մեր կադրերը մրցունակ են: Մեր ֆակուլտետի օգտին է խոսում նաև այն, որ մեր շրջանավարտների մի մասը՝ ինչպես տեղացիները, այնպես էլ օտարերկրացիներն իրենց ուսումը կամ մասնագիտական գործունեությունը շարունակում են արտերկրում: Եթե մեր դիպլոմի հիման վրա արտասահմանյան բուհերը թույլատրում են հանձնել քննություն հետագայում կլինիկական օրդինատուրա անցնելու համար, նշանակում է, որ ԵՊԲՀ դիպլոմը վավերացվում է:

-Որպես կրթության որակի գնահատման և բարելավման հարցերով խորհրդական՝ կրթության որակի բարելավման ուղղությամբ ի՞նչ քայլեր են իրականացվում:

-Մեր համալսարանն առաջիններից էր, որ առանձնացրեց որակի գնահատման ու ապահովման բաժին, որն իր գործառույթների համաձայն՝ գործում է անկախ և հնարավորություն ունի ինքնուրույն անցկացնել հետազոտություններ՝ բացթողումները հայտնաբերելու համար: Որոշակի լուծումներ տրվում են հենց ուսանողների շրջանում անցկացված հարցումների հիման վրա: Օրինակ՝ դասախոսների և ուսանողների շրջանում հարցումների միջոցով փորձեցինք պարզել՝ որքանով է նպատակահարմար ու արդյունավետ դասախոսություններին ուսանողների պարտադիր մասնակցությունը: Ուսանողների զգալի մասը նշել է, որ նախընտրում է ըստ ցանկության մասնակցել դասախոսություններին՝ հիմնավորելով, որ այն, ինչ ներկայացվում է դասախոսությունների ժամանակ, գրեթե նույնությամբ ներկայացված է դասագրքերում: Դասախոսությունների ազատականացման արդյունքում՝ համալսարանն անուղղակիորեն ամբիոններին մղում է նրան, որ վերջիններս շահագրգռեն ուսանողներին՝ դասախոսություններին ներկա լինելու համար (բնականաբար՝ ոչ արհեստականորեն, այլ դասախոսական արվեստին առավել տիրապետելու, բուն առարկայի ներքին գրավչությունը ցույց տալու միջոցով): Փոփոխության հետ մեկտեղ՝ շարունակական դինամիկ վերլուծություն է իրականացվում. նախնական վերլուծությունները ցույց են տվել, որ  դասախոսությունների ազատականացումն ուսանողների առաջադիմության վրա բացասական ազդեցություն չի ունեցել, նույնիսկ առաջադիության աճի միտում է նկատվել (թերևս այս տվյալները դեռ լրացուցիչ վերլուծության կարիք ունեն՝ չի բացառվում, որ մենք վերջնական արդյունքի վրա ազդող շատ գործոններ հաշվի չենք առնում):

Շարունակում ենք բացահայտել այլընտրանքային մեխանիզմները: Պետք է փորձել դասավանդման մեթոդաբանության առավել լայն սպեկտր գործածել: Մեր խնդիրն է՝ ավելի շատ հնարավորությունների դաշտ ապահովել ուսանողության համար, իրապես տսեղծել այն կրթական մթնոլորտը, որը հաճելի ու գրավիչ կդարձնի ուսումը մեր համալսարանում:

-Շատ հաճախ ձեր դեկանատի մոտ մարդաշատ է: Ինչպիսի՞ աշխատանքներ է տանում դեկանատն ուսանողների հետ:

Ընդհանուր բժշկության  ֆակուլտետի դեկանատի մոտ ամենօրյա մարդաշատությունը պայմանավորված է ուսանողների մեծ թվով: Հաճախ հարցերը տեխնիկական բնույթի են, ինչը, կարծում եմ, ժամանակի ընթացքում կնվազի, քանի որ համալսարանը քայլեր է անում էլեկտրոնային համալսարանի գաղափարը կյանքի կոչելու ուղղությամբ, որպեսզի ինֆորմացիան հեշտ և արագ հասանելի լինի յուրաքանչյուրի համար:

Կարևոր է նաև մարդկային շփումը, երբեմն՝ ավագի խորհուրդը, քանի որ կան մարդիկ, որոնք դժվար են կողմնորոշվում բժշկական աշխարհում և վատ չէր լինի, որ պարբերաբար խորհուրդներ ստանային ավագ գործընկերներից: Այդ գործառույթների մեծ մասն այսօր դեկանատներն են կատարում: Մենք բաց ենք ուսանողների հետ շփումներում և կարիքի դեպքում աջակցում ենք նրանց: Դեկանատում ամեն կուրսով զբաղվող տեսուչ և փոխդեկան ունենք, ովքեր լավ ճանաչում է իրենց ուսանողներին և իրականացնում են ուսումնական պրոցեսի վերահսկողություն:

Կառանձնացնեի նաև դեկանի՝ Կարինե Բարոյանի անձնական խարիզմայի գործոնը: Ուսանողները լավ գիտեն՝ նա որքան խիստ և օբյեկտիվ, նույնքան մարդկային ու բարի անձնավորություն է: Այդ հատկանիշներից է ձևավորվում նրան հատուկ հմայքը, որը դեկանատի ողջ թիմին տրամադրում է դեպի պարտաճանաչ ու ստեղծագործ գործունեություն:

-Դուք նշեցիք, որ ԵՊԲՀ ընդունվում են նրանք, ովքեր մանկուց երազել են բժիշկ դառնալ: Սա նաև Ձեզ է վերաբերու՞մ:

-Ինձ զուգահեռաբար հետաքրքրում էր բժշկությունը, գիտությունը, կենսաբանությունն ու ուղեղը: Մասնագիտության ընտրությունը պայմանավորված է հետաքրքրասիրությամբ: Դեպի տեսական ամբիոնին կողմնորոշումը՝ մեր առարկայի ներքին գեղեցկությամբ, որն ավելի շատ տալիս է հարցեր, քան պատասխաններ:

 

                                                                          Հարցազրույցը՝ Մարգարիտա Մխիթարյանի