Ուսումնառության տարիների ընթացքում կրթական ծրագրի շրջանակում՝ կախված ֆակուլտետից, յուրաքանչյուր ապագա բժիշկ ուսումնառում և ատեստավորվում է միջինում 50 («Բուժական գործ» կրթական ծրագրի շրջանակներում՝ 67) դասընթացներից:
Ուսումնական տարվա ընթացքում ապագա բժիշկները միջինում յոթ անգամ ստուգվում և գնահատվում են նաև համակարգչային քննությամբ: Էլեկտրոնային թեստավորման եղանակը աշխարհում կիրառման լայն փորձ ունի:
ԵՊԲՀ համակարգչային քննությունների կազմակերպման բաժինը (ՀՔԿԲ) համալսարանական այն ստորաբաժանումն է, որը Ուսումնական աշխատանքների գժով պրոռեկտորի անմիջական ղեկավարմամբ կազմակերպում է էլեկտրոնային քննությունները, դրանց արդյունքների ամփոփումն ու բողոքարկման գործընթացը: Գիտելիքների համապարփակ ստուգման հետ զուգահեռ այս դեպքում շատ կարևորվում է ակադեմիական ազնվության խնդիրը:
Յուրաքանչյուր քննությունից առաջ Համակարգչային քննությունների կազմակերպման բաժնի պատասխանատուները՝ պետ, Ֆարմացիայի ամբիոնի դոցենտ Շուշան Աֆրիկյանը, առաջատար մասնագետ Վիկտորյա Սոսյանը ուսանողներին ևս մեկ անգամ հիշեցնում են քննությունների անցկացման կանոնները խստիվ պահպանելու մասին:
Րոպեներ անց համակարգչային սրահում միայն համակարգչի մկնիկի քլիքերի ձայներն են առանձնանում քար լռության մեջ:
Ընթացիկ քննություններից մինչև մարումներ և ամփոփիչ ատեստավորում` բոլոր փուլերում ճերմակ խալաթը կրող ապագա մասնագետը պարտավոր է լինել ուշադիր և պատասխանատու, ինչպես և վայել է կոչմամբ բժշկին:
Էլեկտրոնային թեստային քննությունները կազմակերպվում են կանոնակարգի համաձայն
Նշենք, որ ԵՊԲՀ-ում 2017 թվականից գործում է «Էլեկտրոնային թեստային քննությունների և հարցումների կազմակերպման» բուհի Գիտական խորհրդի որոշմամբ հաստատված կանոնակարգը, որի միջոցով կարգավորվում է էլեկտրոնային թեստային քննությունների և հարցումների կազմակերպման, դրանց արդյունքների ստուգման և բողոքարկման հետ կապված հարաբերությունները:
«2011 թվականից բժշկական համալսարանում ներդրված է էլեկտրոնային թեստավորման ձևաչափը՝ ընթացիկ քննությունների գործընթացում: Նախքան այդ միայն ամփոփիչ ատեստավորման թեստային փուլն էր կազմակերպվում էլեկտրոնային տարբերակով»,- ասում է Շուշան Աֆրիկյանը:
Նրա ղեկավարած բաժնի կողմից տարեկան 50.000-ից ավելի քննական գործըթնացներ են կազմակերպվում: 2022-2023 ուստարվա առաջին կիսամյակում քննական գործընթացների քանակն ավելացել է, ինչը պայմանավորված է ուսանողների թվի աճով:
«Առաջին կուրսեցիները նոյեմբերին մասնակցում են փորձնական քննության, որտեղ ծանոթանում են քննական ծրագրին, կանոնակարգին, համակարգչային լսարաններին: Ձմռանը` դեկտեմբերի վերջից սկսած մտնում են քննաշրջան և ուսումնառության ամբողջ ընթացքում տարբեր հաճախականությամբ (կախված կուրսից) անցկացնում են քննությունները և, իհարկե, ամփոփիչ ատեստավորուման թեստային փուլը»,-նշում է համակարգչային քննությունների անցկացման գլխավոր պատասխանատուն:
Գիտելիքների ստուգման ի՞նչ եղանակ է էլեկտրոնային թեստավորումը
Բժշկական կրթության մեջ թեստային համակարգը գիտելիքների ստուգման և գնահատման փուլերից մեկն է (բանավոր քննությունների, գործնական ունակությունների գնահատման հետ համատեղ): Սա օբյեկտիվ բաղադրիչ է, որն օգնում է ապագա բժիշկների փոխատեղման մրցույթի` ռոտացիայի խիստ օբյեկտիվ իրականացման գործընթացին:
Այս ձևաչափի հիմնական առավելությունն այն է, որ ստուգվում է ուսանողների տեսական գիտելիքների ամբողջ ծավալը (նշենք, որ բոլոր ուսանողների քննական փաթեթներում տվյալ առարկայի հարցերի բաշխումը ըստ թեմաների նույնն է և ընդգրկում է նախատեսված ամբողջ նյութը):
Քննությունները ներքին` լոկալ ցանցով են կազմակերպվում: Ուսանողը համակարգչի դիմաց որևէ այլ գործողություն կատարելու, համացանցից օգտվելու հնարավորություն չունի:
Համակարգչային քննությունների կազմակերպման բաժնի պետը փաստում է, որ ոչ բոլոր բուհերում է, որ նման ծավալի համակարգչային լսարաններ կան: Մեկ հերթափոխի ընթացքում համակարգչային քննությանը կարող է մասնակցել 289 ուսանող:
Ի՞նչ առավելություններ ունի էլեկտրոնային եղանակով թեստային քննությունների կազմակերպումը
Ինչպես նշեցինք, այս ձևաչափը հնարավորություն է տալիս ոչ միայն գնահատել ամբողջ նյութը՝ ուսպլանում նախատեսված բաժինների համամասնությամբ, այլև խիստ օբյեկտիվ է և հեշտացնում է տվյալների ամփոփումը, մշակումը և վերլուծությունը:
Համակարգչային քննությունների կազմակերպման բաժինը ուսումնական տարվա ընթացքում իրականացնում է տարատեսակ վերլուծություններ և ներկայացնում հաշվետվություններ՝ բուհի Ուսումնական աշխատանքների գծով պրոռեկտորին, Կրթության որակի գնահատման և ապահովման կենտրոնին և այլ ներքին շահառուներին (դեկաններին, ամբիոնի վարիչներին) ըստ անհրաժեշտության:
Այս վերլուծություններն ամփոփվում և ուսումնական աշխատանքների գծով պրոռեկտորի կողմից ներկայացվում են, որպես տարեկան հաշվետվության բաղադրիչ: Դրանց ներակայացման ընթացքում արվում են առաջարկություններ, կայացվում են որոշումներ և տրվում են հանձնարարականներ:
ՀՔԿԲ վերլուծությունները և հաշվետվությունները ծառայում են նաև ուսումնական գործընթացում ներդրված նոր գործիքների և այլ բաղադրիչների ներդրմանը, օրինակ՝ 1-3-րդ կուրսերում ներդրված «0,5» միավոր համակարգի, կիրառման մշտադիտարկման և արդյունավետության գնահատման համար:
Ի՞նչ կասեք համակարգչային քննությունների բողոքարկման գործընթացի մասին: Ի՞նչ կարևոր նշանակություն ունի այն կրթական գործընթացում
Ելնելով այն սկզբունքից, որ հետադարձ կապը ուսուցմանն աջակցող և կրթական նվաճումներին նպաստող շարժիչ ուժերից է, համալսարանը մշակել և կիրառում է բողոքարկման ընթացակարգը, համաձայն որի ուսանողը կարող է բողոքարկել ստացած գնահատականը՝ իր համար որոշ անհասկանալի հարցեր պարզելու համար: Հատկանշական է, որ կարգով նախատեսված է նաև, տեսակով եզակի, կրկնակի բողոքարկում:
ՀՔԿԲ-ն բողոքարկման գործընթացի արդյունքների վերլուծությունն իրականացվում է յուրաքանչյուր կիսամյակ և ներկայացվում ուսումնական աշխատանքների գծով պրոռեկտորին:
Բացի այդ, ըստ անհրաժեշտության կիսամյակի ընթացքում ՀՔԿԲ-ի կողմից կարող են իրականացվել այդ գործընթացի հետ կապված այլ վերլուծություններ: Այսպես, օրինակ՝ կրկնակի բողոքարկման վիճարկելի դեպքերը քննելիս իրականացվում են նպատակային վերլուծության տարբեր տեսակներ՝ բողոքարկող թեստերին ճիշտ/սխալ պատասխանած ուսանողների տոկոսային հարաբերության հաշվարկ, որոշակի տեսակի առաջադրանքներ կատարելու կարողության ընդհանուր պատկեր և այլն: Այս վերլուծությունները հնարավորություն են տալիս բացահայտել առկա խնդիրները:
Ավելին. վիճարկելի դեպքերը քննարկելու և վերջնական որոշում կայացնելու համար կրկնակի բողոքարկման ժամանակ հանձնաժողովի կազմում կարող են ընդգրկվել տվյալ ոլորտի, երբեմն նաև հարակից առարկաների այլ մասնագետներ: Այս միջոցով երբեմն բացահայտվում են հարակից առարկաների միջև առկա որոշակի անհամապատասխանությունները (ծրագրային, բովանդակային, ավելի հաճախ թերմինաբանական), ինչը մեծ դեր է խաղում առարկաների ծրագրերի ուղղահայաց և հորիզոնական ինտեգրման հարցում: Այսպիսով, բողոքարկման այս գործընթացը, բացի հիմնական նպատակին ծառայելուց (ուսանողների իրավունքների պաշտպանություն) մի մեխանիզմ է, որն ապահովում է ուսումնական գործընթացում ընգրկված բոլոր շահառուների փոխադարձ կապը և օգնում է ավելի թիրախային բացահայտել կրթական համակարգում առկա թերությունները, ինչպես նաև հիմք է հանդիսանում նշված թերությունների շտկման և /կամ վերացման համար նախատեսված միջոցառումների՝ քննական թեստային փաթեթների վերանայում, ուսումնական նյութերի լրամշակում, գրականության թարմացում և/կամ նորի ստեղծում, հարակից առարկաների ծրագրերի համապատասխանեցում, իրականացման համար:
Անազնվությունը պատժելի է
Համակարգչային քննություններին ոչ ազնիվ կերպով գնահատական ստանալու հնարքներ ապագա բժիշկները, ցավոք, երբեմն կիրառում են, սակայն կա մի կարևոր բայց, այս եղանակին դիմելու դեպքում` գործող կանոնակարգի համաձայն ուսանողը կրում է իր պատիժը՝ ընդհուպ մինչև հեռացվում է համալասարանից:
Ոչ շատ, բայց նման միջադեպեր հատկապես մարումների շրջանում են գրանցվում, քանի որ հաճախ ուսանողը հայտնվում է «անելանելի», ըստ իրեն, վիճակում և համալսարանից դուրս չմնալու համար փորձում է դիմել նման միջոցների:
Նկարահանող գրիչներից, ժամացույցներից մինչև հագուստում թաքնված տեսախցիկ ու հեռահաղորդակցման միջոցներ. բոլոր դեպքերը նկատելի են և պատժելի:
Յուրաքանչյուր քննությունից առաջ գործող կարգապահական կարգը հայտնվում է ապագա բժշկի էկրանին` հիշեցնելով խախտելու դեպքում պատասխանատվություն կրելու մասին:
Հաջորդիվ, արձանագրված խախտումը քննարկվում է բուհական Կարգապահական հանձնաժողովում:
Այնուամենայնիվ, բարդություններից, անցանկալի հետևանքներից խուսափելու համար Շուշան Աֆրիկյանը խորհուրդ է տալիս լավ սովորել և հույսը դնել ոչ թե տեխնիկական գերժամանակակից միջոցների, այլ միայն ու միայն գիտելիքի վրա, որը թանկ է ամեն ինչից: